bahagia. Fantasi ?

ape tu kebahagiaan?
asal tetiba aku tergerak hati nak post macam ni. mybe effect lepass rayaa ni. Mula kumpul satu family then sekarang sorang-2 balik. Balik kepada kehidupan asal. Masing-masing sibuk. Sentap. Rumah mula-2 bising, dengan suara budak-2. Rumah yg takkan cukup kemass sekali. Kemas sekali, bersepah berkali-kali. Now, aku kembali kepada realiti. realiti kehidupan. 

Adakah bahagia hanya sementara. Kenapa tak kekal? fantasi kehidupan mungkin.Kenapaaaaaa? Sungguh. Kita kena betul2 menghargai kebahagiaan yg wujud depan mata. Bila dia pergi. Kita akan rasa. What a life. 

*pandang cermin* muka tak lawaa. badan kurus keding. Sigh. Bersyukur Farzana. Bersyukur. *lap air mata* 
Tapi satu je doa aku. Ya Allah berilah aku kebahagiaan yg hakiki. Sesungguhnya kebahagiaan yg sebenar-benarnya adalah kebahagiaan yg datang darimu. Dekat denganMu Ya Allah, jangan pernah biarkan aku rasa jauh. Jauh dari kasih sayangmu Ya Allah. Ameen. 

Bila kita tahu menghargai. Bila kita tahu bersyukur. Bahagia yg abadi baru boleh dirasai. Sigh. 
Aku kena belajar bersyukur. kena.

“Sesungguhnya Kami ciptaan segala sesuatu itu dengan ukuran yang rapi.” – (al-Qamar:49)

“Dan Dialah yang menciptakan tiap-tiap sesuatu, iaitu menentukan keadaan makhluk itu dengan ketentuan taqdir yang sempurna.” – (al-Furqan:2)

Sesungguhnya Allah menciptakan sesuatu itu tidak sia-sia. Deep.

Tiada ulasan: